Źródło: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia

Tutaj szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.

Do logowania będzie Ci potrzebny profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Możesz też zalogować się przez konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA, w BOŚ, BNP Paribas  lub przez bank spółdzielczy.

 

Dzięki IKP

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odbierzesz e-skierowanie
  • złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
  • zmienisz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • sprawdzisz wynik testu na koronawirusa
  • dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia)
  • pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem.

Jak się zalogować

  • Możesz użyć profilu zaufanego albo zalogować się używając dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu).
  • Możesz również zalogować się bezpośrednio, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, w Pekao SA, w BOŚ, w Paribas lub konto w banku spółdzielczym.

Pytania odpowiedzi

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/pytania-i-odpowiedzi

 

 

Galeria zdjęć

Pobierz instrukcję logowania się na Internetowe Konto Pacjenta

 Pobierz