Regulamin monitoringu wizyjnego w Centrum Medyczno-Diagnostycznym Sp. z o.o.

  1. Celem stosowania monitoringu wizyjnego w Spółce jako podmiocie leczniczym jest:
    a) zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie podmiotu leczniczego, w tym w szczególności: pracownikom, współpracownikom, pacjentom, osobom towarzyszącym i odwiedzającym;
    b) zapewnienie ochrony mienia oraz niezbędnego bezpieczeństwa pomieszczeń, w których prowadzona jest działalność lecznicza;
    c) wspomaganie nadzoru medycznego nad pacjentami, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
  2. Monitoring wizyjny w Spółce obejmuje budynki oraz teren wokół budynków.
  3. System monitoringu obejmuje pomieszczenia ogólnodostępne, a w odniesieniu do pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne oraz pobytu pacjentów, w szczególności pokoi łóżkowych, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, przebieralni, szatni, jeżeli jest to dopuszczalne na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku zakładów opiekuńczo-leczniczych, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych, zakładów rehabilitacji leczniczej system monitoringu może również obejmować pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne, jeżeli jest to konieczne w procesie leczenia pacjentów lub do zapewnienia im bezpieczeństwa. Szczegółowy wykaz budynków i pomieszczeń objętych monitoringiem wizyjnym stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Załącznik nr 1 winien być weryfikowany nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy oraz podlega niezwłocznej aktualizacji w przypadku zmiany zakresu monitoringu wizyjnego w Spółce.
  4. System monitoringu wizyjnego w Spółce obejmuje
    a) kamery rozmieszczone na zewnątrz i wewnątrz budynków;
    b) urządzenia wraz z oprogramowaniem służące do rejestracji i podglądu obrazu z kamer, odtwarzania oraz kopiowania nagrań.
  5. W Spółce obowiązuje zakaz stosowania atrap kamer.
  6. Rejestracji podlega wyłącznie obraz z kamer. Zakazana jest rejestracja dźwięku.
  7. Monitoring funkcjonuje przez całą dobę. Decyzję o jego trwałym lub czasowym wyłączeniu może podjąć wyłącznie Kierownik podmiotu leczniczego
  8. Dane z monitoringu obejmują:
    a) oznaczenie daty i godziny zarejestrowanego zdarzenia;
    b) wizerunek osób, których określone zachowanie zostało zarejestrowane na nagraniu.
  9. Z wyjątkiem określonym w pkt 10 Kierownik podmiotu leczniczego określa czas przechowywania nagrań z monitoringu wizyjnego, uwzględniając możliwości techniczne posiadanego systemu, z zastrzeżeniem, iż czas ten nie może być dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania, a Spółka każdorazowo dąży do maksymalnego skrócenia okresu przechowywania nagrań. Z upływem wyżej wymienionego okresu zarejestrowane nagrania podlegają obowiązkowemu zniszczeniu w sposób trwały. Dopuszczalne jest zniszczenie nagrań poprzez ich automatyczne nadpisanie.
  10. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub Kierownik podmiotu leczniczego uzyskał informację, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin maksymalny określony w pkt 9 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Informacja do Kierownika podmiotu leczniczego winna mieć formę Wniosku o zabezpieczenie nagrania.
  11. Wniosek o zabezpieczenie nagrania winien zawierać:
    a) dane wnioskodawcy;
    b) określenie daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia, którego dotyczy wniosek;
    c) opis zdarzenia;
    d) uzasadnienie wniosku, ze szczególnym uwzględnieniem celu wykorzystania nagrania, rodzaju postępowania, w którym przedmiotowe nagranie może być dowodem, określeniem przybliżonego czasu w jakim zostanie wszczęte postępowanie.
  12. Kierownik podmiotu leczniczego może żądać od wnioskodawcy dodatkowych informacji, które uzna za niezbędne dla potrzeb rozpatrzenia wniosku, a w przypadku jego pozytywnego zaopiniowania określenia czasu przechowania nagrania zdarzenia objętego wnioskiem. Udostępnienie zabezpieczonych nagrań może nastąpić wyłącznie na rzecz podmiotów i organów uprawnionych do ich otrzymania i przetwarzania zawartych w nich danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  13. W przypadku bezczynności wnioskodawcy lub organów właściwych do poprowadzenia postępowania objętego wnioskiem, w okresie przechowania nagrania, wskazanym przez Kierownika podmiotu leczniczego, nagranie podlega trwałemu zniszczeniu. W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku, Kierownik informuje wnioskodawcę o obowiązującej w powyższym zakresie procedurze.
  14. Nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego w placówce medycznej sprawuje bezpośrednio Kierownik podmiotu leczniczego lub upoważniona przez niego osoba.
  15. Kierownik podmiotu leczniczego lub upoważniona przez niego osoba dokonuje cyklicznej, nie rzadziej niż 1 raz do roku, weryfikacji legalności i celowości stosowania w podmiocie systemu monitoringu wizyjnego.
  16. W przypadku, w którym Kierownik podmiotu leczniczego wyznacza osobę upoważnioną do realizowania czynności, o których mowa w pkt 14 i 15, osoba ta zobowiązana jest do składania w powyższym zakresie raportu na każde żądanie Kierownika podmiotu leczniczego, nie rzadziej niż 1 raz do roku.
  17. Kierownik podmiotu leczniczego lub upoważniona przez niego osoba uprawnione są do wyznaczenia osoby, do której obowiązków należeć będzie obsługa techniczna systemu monitoringu, w tym zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania systemu, usuwanie awarii oraz serwis. Powyższe zadania mogą być realizowane przez podmiot zewnętrzny, na podstawie stosownej umowy zawartej z podmiotem medycznym.
  18. W związku z funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego, w podmiocie medycznym dochodzi do przetwarzania danych osobowych. Kierownik podmiotu leczniczego realizuje obowiązki ADO. Kierownik podmiotu leczniczego uprawniony jest do wyznaczenia IOD, który realizuje swoje zadania zgodnie z art. 39 RODO.
  19. ADO realizuje obowiązki ochrony danych osobowych w związku ze stosowanym systemem monitoringu wizyjnego poprzez:
    a) opracowane i wdrożone stosowanych procedur ochrony danych osobowych;
    b) umieszczenie czytelnych i widocznych informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego, w miejscach nim objętych;
    c) udostępnienie klauzuli informacyjnej dotyczącej monitoringu w sposób przyjęty w placówce medycznej;
    d) realizacja obowiązku zamieszczenia informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego na stronie internetowej Spółki;

    20. W zakresie nieuregulowanym wszelkie  decyzje podejmuje Kierownik podmiotu medycznego.

  1. Zapisy niniejsze podlegają okresowej (nie rzadziej niż 1 raz w roku) weryfikacji przez Kierownika podmiotu leczniczego. Weryfikacja obejmuje zgodność zasad wykorzystania monitoringu określonych w Regulaminie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

 

REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO - PLIK DO POBRANIA

 Pobierz

ZAŁĄCZNIK NR 1 - WYKAZ PLACÓWEK OBJĘTYCH MONITORINGIEM WIZYJNYM

 Pobierz

Ustawienia

Czcionka
Kontrast