TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTATKU
800 137 200
(połączenie bezpłatne)


Źródło: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk

TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU

Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego

W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

 

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
  • obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia,
  • jeśli masz 75+ i jesteś osobą ubezpieczoną w nagłym przypadku zachorowania poprzez TPK możesz otrzymać receptę refundowaną

Pamiętaj!   W ramach TPK udzielana jest pomoc w nagłych przypadkach. TPK nie służy  do wypisywania recept na leki w chorobach przewlekłych.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki / położnej 
  • lekarską.

w formie telekonsultacji.

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19
  • e–zwolnienie.

 

Galeria zdjęć

Ustawienia

Czcionka
Kontrast