TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTATKU
800 137 200
(połączenie bezpłatne)
Źródło: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk
TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU
Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego
W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
- poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
- obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia,
- jeśli masz 75+ i jesteś osobą ubezpieczoną w nagłym przypadku zachorowania poprzez TPK możesz otrzymać receptę refundowaną
Pamiętaj! W ramach TPK udzielana jest pomoc w nagłych przypadkach. TPK nie służy do wypisywania recept na leki w chorobach przewlekłych.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
- pielęgniarki / położnej
- lekarską.
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
- poradę medyczną
- e–receptę
- e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19
- e–zwolnienie.