SPOSÓB PRZYJMOWANIA PACJENTÓW
w CENTRUM MEDYCZNO – DIAGNOSTYCZNYM Sp. z o. o. w SIEDLCACH
ZAPISY NA PORADY I WIZYTY, TAKŻE DOMOWE:
- Na wizytę do lekarza zapisy są prowadzone w godzinach pracy rejestracji.
- Świadczenia udzielane są w możliwie najkrótszym terminie.
- Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie, wg kolejności zgłoszeń:
- Przy zapisie wymagane jest podanie następujących danych:
- nazwa poradni specjalistycznej
- imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania pacjenta.
- Otrzymacie Państwo informacje na temat wizyty ( data i godzina ) oraz nazwisko lekarza przyjmującego.
- W dniu wizyty zaleca się osobiste zgłoszenie się pacjenta do rejestracji celem potwierdzenia obecności i danych osobowych oraz posiadania wymaganego skierowania.
- Przy rejestracji ( w dniu wizyty) należy okazać:
- Dowód tożsamości, w przypadku dzieci – PESEL, gdy nie ma – wówczas PESEL rodzica lub opiekuna.
- Skierowanie (KOD) – jeśli jest wymagane
SKIEROWANIE NIE JEST WYMAGANE DO ŚWIADCZEŃ
– ginekologa,
– wenerologa,
– psychiatry,
– dla osób chorych na gruźlicę,
– dla osób zakażonych wirusem HIV,
– dla inwalidów wojennych i osób represjonowanych,
– dla osób uzależnionych od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych – w zakresie lecznictwa odwykowego
ZGŁOSZENIA WIZYTY DOMOWEJ:
- Zgłoszenia wizyt domowych dotyczą zarówno wizyt realizowanych przez lekarzy rodzinnych jak i pielęgniarki oraz położne środowiskowo/rodzinne.
- Warunkiem przeprowadzenia lekarskiej wizyty domowej u zgłaszającego jest złożenie przez niego deklaracji wyboru lekarza POZ w CMD.
- CMD zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia deklaracji od osób, którym z uwagi na miejsce zamieszkania nie jest w stanie świadczyć wizyt domowych.
- Pacjentom CMD przysługuje prawo do lekarskiej wizyty domowej w ramach świadczeń NFZ w przypadku nagłego zachorowania lub pogorszenia się stanu zdrowia.
- Wizyty domowe realizowane są w godzinach pracy przychodni.
a – W dni ustawowo wolne i poza godzinami pracy POZ CMD (w razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia) wizyta domowa może odbyć się w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Informację o nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej pacjenci mogą uzyskać w każdej z placówek POZ CMD oraz na stronie internetowej CMD.
b – W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia pacjenta, wyklucza się możliwość umówienia wizyty domowej, (m.in. w przypadkach omdlenia, upadków z wysokości i związanych z nimi złamaniami, różne wypadki komunikacyjne, zaburzenia świadomości bez wyraźnej przyczyny, nagłe urazy powstałe w wyniku wypadków, duszności, bóle w klatce piersiowej, porażenie prądem, a także poród i wszelkie dolegliwości związane z przebiegiem ciąży). Każda z powyższych sytuacji wymaga wezwania przez pacjenta/ opiekuna pogotowia ratunkowego 112 lub 999.
6. Zgłoszenia na wizytę domową na dzień bieżący przyjmowane są z przyczyn organizacyjnych, w godzinach rannych, do godziny 10.00, pod numerem telefonu: 25 6333 555
7. Termin wizyty domowej może zostać ustalony osobiście, telefonicznie lub poprzez osoby trzecie, tak jak w przypadku normalnej wizyty lekarskiej w przychodni.
8. Lekarz POZ po otrzymaniu zgłoszenia i na podstawie wywiadu z pacjentem/opiekunem lub osobą wyznaczoną przez pacjenta do kontaktu, podejmuje decyzję o realizacji wizyty domowej:
– W sytuacji, gdy stan pacjenta jest poważny, wizyta domowa odbywa się niezwłocznie w dniu zgłoszenia.
– Jeśli wizyta domowa dotyczy osoby chorej przewlekle, termin ustala lekarz w porozumieniu z pacjentem.
– W sytuacji nie wymagającej osobistej wizyty lekarza – po ocenie przez lekarza problemu zdrowotnego pacjenta – w zastępstwie – i na zlecenie lekarskie, wizytę może zrealizować pielęgniarka środowiskowa.
*Lekarz (w każdym z powyższych przypadków), przekazuje informację z podaniem daty i przybliżonej godziny realizacji wizyty domowej osobie zgłaszającej.
ZAPISY DO LEKARZY SPECJALISTÓW, STOMATOLOGÓW, REHABILITACJI, OPIEKI PSYCHIATRYCZNEJ
- pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących; (pacjenci pierwszorazowi)
- gdy termin wizyty w poradni specjalistycznej jest odległy pacjent jest informowany o możliwości skorzystania z porady specjalisty w innych placówkach mających umowę z NFZ;
- w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwią realizację świadczenia w terminie ustalonym, pacjent jest informowany o zmianie terminu – telefonicznie. Decyzję o przyjęciu pacjenta podejmuje lekarz.
PRAWO DO KORZYSTANIA POZA KOLEJNOŚCIĄ ZE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ wykaz osób uprawnionych zawarty w art. 43 oraz art. 47 c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 roku, Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.), mają:
- Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi,
- Zasłużeni Dawcy Przeszczepu,
- inwalidzi wojenni i wojskowi,
- kombatanci oraz niektóre osoby represjonowane będące ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, o których mowa w art.1-4 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1255),
- działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych,
- uprawnieni żołnierze lub pracownicy, których ustalony procentowy uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30%,
- weterani poszkodowani, których ustalony procentowy uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30%,
- kobiety w ciąży,
- osoby do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu,
- osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby,
- osoby deportowane do pracy przymusowej,
- dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocza po chorobie COVID-19 – na podstawie zaświadczenia, o którym mowa w art. 9a ust. 3 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz.U. z 2021 r. poz. 1749 oraz z 2022 r. poz. 974 i 2280),
- żołnierze zastępczej służby wojskowej,
- cywilne niewidome ofiary działań wojennych,
- osoby, które legitymują się zaświadczeniem, o którym mowa w art. 67zb ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, przez okres wskazany w tym zaświadczeniu, nie dłużej niż 5 lat od dnia wydania zaświadczenia.
ZAPISY NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH
Lista oczekujących – jest listą osób, zgłaszających się do przychodni z danym problemem zdrowotnym, którym nie udzielono świadczenia opieki zdrowotnej w dniu zgłoszenia.
- Przyjęcia pacjentów odbywają się zgodnie z kolejnością wpisów na w/w liście, a przyspieszenie przez przesunięcie na liście może być spowodowane tylko względami medycznymi.
- Wpisu na listę oczekujących dokonuje się na bieżąco, w dniu zgłoszenia pacjenta, w dniach i godzinach pracy przychodni.
- Przy zapisie uwzględnia się 2 kategorie medyczne pacjentów:
- przypadek pilny – jeśli istnieje konieczność pilnego udzielenia świadczenia ze względu na dynamikę procesu chorobowego i możliwość szybkiego pogorszenia stanu zdrowia lub znaczącego zmniejszenia szans na powrót do zdrowia.
- przypadek stabilny – to pacjent, który nie znajduje się w stanie wymagającym nagłej interwencji medycznej i nie został zaliczony do przypadków pilnych.
W celu otrzymania świadczenia opieki zdrowotnej, świadczeniobiorca na podstawie jednego skierowania może wpisać się tylko na jedną listę oczekujących u jednego świadczeniodawcy. Każdy pacjent ma obowiązek niezwłocznie powiadomić świadczeniodawcę ( Przychodnia), że nie może stawić się u niego w wyznaczonym terminie oraz o rezygnacji ze świadczenia opieki zdrowotnej.
W przypadku zmian w harmonogramie przyjęć lekarza
w poradni (zastępstw itp.) – informacji udziela rejestracja.
TELEFONY KONTAKTOWE – ZAPISY NA WIZYTY
Infolinia
Call Center – Rejestracja do lekarza –
telefon do konsultantów
Tel. 25 633 35 55
Wersja dn. 01.06.2022 r.